11 April 2010

berehat...


Salam... dah lama tak update blog aku nie..heh heh heh, busy dan cam biasa aku perlu lalui pelbagai ujian di dalam kehidupan sebagai seorang manusia. 1,2 bulan ni kurang sikit shooting, masa kurang dan aku perlu lebih mengambil berat tentang kesihatan isteri aku yang sorang tu. Sejak bulan lalu, dia tiba-tiba diserang sakit ( yang agak misteri jugalah, sebab hospital tak bleh nak kenal pasti). Ops, sebelum tu aku bercerita di sini bukan atas dasar ape, cuma ingin bercerita aje... mulanya isteri aku ni suspek tekanan darah rendah, tapi bila double check di hospital , darah dia normal pulak. Pastu badan dia masih je lemah, then aku kesian nengok isteri aku, bawalah balik kampung...ubat cara kampung, jumpa lah orang2 yang mahir dalam selok belok penyakit ni, so berubat...dipendekkan cerita, macam-macam perkara dah dibuat tuk memulih penyakit isteri aku ni, sihat sekejap dalam seminggu, pastu sakit dia datang balik. So , aku ambik keputusan suh dia berenti kerja dulu... sebab banyak cuti dah, takut menyusahkan orang pulak kan. Biar dia berehat panjang kat kampung, kat sane ada famili besar, kalo duk kat umah ngan aku...risau pulak dia tinggal sorang jika aku g keje. Apa2 pun ini ujian dari Allah, kami redha. Dan aku sentiasa berdoa agar kesihatan isteri aku pulih kembali. Lagi satu..lupa, sambil2 tu aku ikhtiar jugak cara lain...pergi check mata isteri aku, yerlah manalah tau kerana mata dia...kepala dia selalu pening dan badan dia terasa lemah. Pergi kedai spek, dia ada silau yang banyak dan rabun jauh sikit. Jadi sekarang ni isteri aku dah kene pakai spek. Semoga ayang cepat sembuh eh. InsyaAllah boleh pulih seperti sedia kala. Amin...